ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی در مقابل زنگ زدگی، پوسیدگی ناشی از حرارت و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

به مرور زمان نمای تمامی ساختمان ها دچار فرسایش میشود. ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی یکی از انواع مصالح ساختمانی است که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی های ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست؟

مقایسه ساندویچ پانل با انواع مصالح ساختمانی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی از سه لایه تشکیل شده است. جنس این نوع ساندویچ پانل ها اصولا از گالوانیزه، فولاد خام یا ترکیباتی از پوشش های آلی می باشد. از دلایل اصلی طول عمر بالای این محصول، مقاومت آن در برابر خوردگی و پوسیدگی است.

میزان مقاومت ساندویچ پانل در برابر خوردگی چقدر است؟

اصولا ضخامتی که برای سطح خارجی ساندویچ پانل در نظر میگیرن، ۴۵ میکرومتر است.

اگر برای ساخت این نوع ساندویچ پانل از گالوانیزه استفاده کنند، ضخامت آن ۴۵ و در صورتی که از پوشش آلی باشد، ۲۵ میکرومتر می باشد.

لازم‌ به ذکر است که ضخامت پوشش خارجی می تواند تا ۲۰۰ میکرومتر هم باشد.

بررسی ساندویچ پانل ضدخوردگی

بررسی ساندویچ پانل ضدخوردگی

به طور کلی این نوع ساندویچ پانل را بر اساس نوع پوشش آن به سه دسته تقسیم بندی می کنند؛ پوشش پودر، پودر مایع و پوشش فیلم.

این امکان وجود دارد که سطح خارجی ساندویچ پانل ها را به رنگ های مختلفی تولید کرد. سطح خارجی ساندویچ پانل ها بر اساس کاربردی که دارند از مواد مختلفی تشکیل شده اند. لازم به ذکر است که ساندویچ پانل ها علاوه بر طول عمر بالا، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهند کرد.

علت استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی چیست؟

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی بهترین گزینه برای پوشش سقف و دیوار ها است.

تولید ساندویچ پانل به کمک ورق های آلوزینک و گالوانیزه، سبب افزایش استحکام آن می‌شود. برای افزایش کیفیت سازه ها از فوم های عایق نیز استفاده می کنند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی چیست؟

وزن بسیار سبک و حمل و نقل آسان

طول عمر و ماندگاری بالا

استحکام فوق العاده

عایق در برابر سرما و گرما

دلایل برتری ساندویچ پانل ها نسبت به مصالح دیگر

اولین علت برتری ساندویچ ضد خوردگی، نسبت به سایر مصالح قابلیت جا به جایی آسان این سازه به علت سبک آن است.
از دیگر دلایل برتری این مصالح در مقایسه به مصالح سنتی، می توان به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد. علاوه بر این عایق بودن این مصالح با استفاده از فوم های تزریقی، نیز مانع از اتلاف دما و نفوذ اصوات به درون سازه ها شده و همین امر سبب برتری آن نسبت به سایر مصالح شده است.

همچنین نمای ظاهری ساندویچ پانا ضد خوردگی سبب استقبال بالای این محصول شده است. افرادی که به دنبال نما های زیبا و رنگبندی های جذاب و متنوع هستند، اصولا از ساندویچ پانل های پیش ساخته استفاده می کنند.

از دیگر ویژگی هایی که میتوانیم برای ساندویچ پانل ها در نظر بگیریم، مقاومت بالای آن به نسبت به ضربه و رطوبت محیط است.

ساندویچ پانل های ضد خوردگی با اینکه وزن سبکی دارند، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این پانل ها در برابر انواع فشار ها  و ضربه های بیرونی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

همچنین از ویژگی های دیگر آن می توان به خاصیت آنتی باکتریال بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این مقاومت بالای ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی در برابر آتش سوزی و امکان بازیافت این محصول از دلایل دیگر برتری آن نسبت به مصالح دیگر است.

انواع پوشش های ضد خوردگی چیست؟

خرید پانل سقفی ذوزنقه

پوشش های ضد خوردگی معمولا بر پایه ی پلیمر ساخته می شوند؛ این پوشش ها به سه دسته ی پلی اورتان ها و پلی یوریا، اپوکسی تقسیم بندی میشوند. با استفاده از این سازه می توان تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد.
خوردگی یکی از دلایل اصلی فرسایش نمای ساختمان است. به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی، سبب افزایش طول عمر نمای ساختمان شده و در هزینه های شما صرفه جویی می کند.

خرید ساندویچ پانل ضد خوردگی

کیان صنعت توکان تولید کننده انواع ساندویچ پانل از جمله ساندویچ پانل ضد خوردگی است. شما می‌توانید این نوع ساندویچ پانل را در انواع رنگ های مختلف تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره های ما تماس بگیرید.

keyboard_arrow_up