اتاق تمیز در واقع به محیطی گفته میشود که برای تولید دارو، بسته بندی مواد غذایی و الکترونیکی و هر صنعتی که بهداشت اهمیت بالایی در آن داشته باشد، استفاده میشود. یکی از روش های ساخت اتاق تمیز یا کلین روم، استفاده از ساندویچ است. چرا که ساندویچ پانل عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، صوت، رطوبت و آلودگی می‌باشد.‌ در ادامه به معرفی بیشتر این محصول خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

ساندویچ پانل ها شامل دو ورق فلزی یا PVC با یک هسته عایق مانند فوم پلی‌یورتان یا پلی استیرن هستند. از این محصول در سازه های مختلفی از جمله نمای ساختمان، سوله و انبار های نگهداری، اتاق های تمیز و … استفاده میشود. با توجه به نوع پانل پ کاربردی که دارد، هسته داخلی آن یا به عبارتی عایق آن جنس مختلفی خواهد داشت.

کلین روم با استفاده از ساندویچ پانل‌ها می‌توانند به سرعت و به طور ایمن ساخته شوند. هم‌چنین به کمک این ساندویچ پانل ها مقاومت سازه افزایش پیدا کرده و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. لازم به ذکر است که ساندویچ پانل ها در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته و هزینه نگهداری آنها نیز بسیار کم است.

در طراحی اتاق‌های کلین روم، علاوه بر اینکه از ساندویچ پانل‌ها برای ساخت دیوارها و سقف استفاده می‌کنند، می توان از آنها برای ساخت تجهیزاتی همچون دستگاه‌های تصفیه هوا، فیلترهای هوای خروجی و رطوبت‌گیر‌ها نیز استفاده شود.

ویژگی های ساندویچ پانل کلین روم چیست؟

مقایسه ساندویچ پانل با انواع مصالح ساختمانی

ساندویچ پانل کلین روم یک نوع سازه بسیار مقاوم و کارآمد است که برای ایجاد اتاق های تمیز و استفاده در صنایع مختلف از جمله داروسازی، الکترونیک، غذایی و پزشکی استفاده می شود. این سازه از دو صفحه فلزی استیل و آلومینیوم به همراه یک لایه عایق حرارتی که میان آنها قرار گرفته است، تشکیل شده اند.

 جلوگیری از نفوذ هوا

ساندویچ پانل اتاق تمیز به دلیل داشتن عایق حرارتی، از نفوذ هوا به درون و خارج از اتاق جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر رطوبت

ساندویچ پانل کلین روم به دلیل داشتن لایه عایق، مانع از رطوبت و آب به داخل اتاق می‌شود.

مقاومت در برابر حرارت

ساندویچ پنل اتاق تمیز دارای عایق حرارتی بوده و همین امر مانع از تغییر دمای اتاق خواهد شد.

سهولت و سرعت در نصب

این سازه به دلیل ساختار ساده و وزن سبکی که دارد، نصب آسانی داشته و به سرعت قابل انجام است.

 قابل شستشو

به دلیل داشتن سطحی صیقلی و صاف، به راحتی امکان شستشو و ضد عفونی کردن این سازه فراهم است که این ویژگی در اتاق تمیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربرد ساندویچ پانل کلین روم

کاربرد ساندویچ پانل کلین روم

همانطور که گفتیم ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز یک نوع پانل ساخته شده از دو برگه فلزی با هسته عایق مانند فوم پلی یورتان است. از این پانل‌ها معمولاً در دیوارها، سقف، درب‌ها و کف‌های اتاق‌های تمیز استفاده می کنند.

از کاربردهای مختلف این نوع ساندویچ پانل می‌توان به صنایعی اشاره کرد که به فضاهای تمیز و بدون گرد و غبار، نیاز دارند.

عمده استفاده از این ساندویچ پانل در صنعت الکترونیک، داروسازی، غذایی، آزمایشگاه‌های پزشکی، بیمارستان‌ها و… است.

انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز

استفاده از ساندویچ پانل کلین روم یا تمیز در سقف و دیوارهای اتاق، سبب کنترل ورود و خروج ذرات، آلودگی، دما، فشار و رطوبت خواهد شد. به طور کلی ساندویچ پانل اتاق تمیز به اشکال زیر موجود است:

ساندویچ پانل دورو صاف

ساندویچ پانل دورو صاف

ساندویچ پانل مورد استفاده در  کلین روم اصولا از دو طرف صاف است. صیقلی بودن ساندویچ پانل سبب میشود تا ساندویچ پانل از هرگونه آلودگی و تجمع ذرات بر روی سطوح حفظ شود.

وجود شیارها امکان تجمع آلودگی ها را روی سطح افزایش می دهد. فرورفتگی ها و برجستگی ها با افزایش باکتری ها و میکروب ها باعث ایجاد محیطی غیر بهداشتی و غیر استاندارد می شود.

ساندویچ پانل دورو صاف اتاق تمیز دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است. در نتیجه از آن برای عایق کردن ساختمان ها نیز استفاده می شود. همچنین ساختمان هایی که با این پانل ها ساخته می شوند، در برابر رطوبت، آفتاب، باد، زلزله و سایر عوامل محیطی، مقاومت بالاتری دارند.

خرید ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل کلین روم شامل دو صفحه فلزی از جنس استیل و یا آلومینیوم) است. هسته مرکزی این سازه از مواد شیمیایی و سلولزی می‌باشد. این هسته می‌تواند از جمله موادی همچون فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پلی اتیلن و … تشکیل شده باشد.

کیان صنعت توکان تولید کننده انواع ساندویچ پانل از جمله ساندویچ پانل اتاق تمیز است. کیفیت بالای این محصول و هم‌چنین تنوع رنگ سبب جلب رضایت مشتریان این کارخانه شده است. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره های ما تماس بگیرید.

ابعاد و مشخصات فنی ساندویچ پانل کلین روم

یکی از عوامل موثر بر کیفیت ساندویچ پانل کلین روم، ضخامت ورق و ابعاد آن است. ضخامت ورق به کار رفته در این سازه اصولا ۰.۴ تا ۰.۷ میلیمتر است. همچنین ضخامت پنل های بین آن نیز ۵۰ تا ۱۲۰ میلیمتر می باشد.

عایق به کار رفته در ساخت اتاق تمیز اصولا از جنس پشم سنگ یا پلی اورتان کند سوز می باشد. از آنجایی که کاربرد اصلی این سازه، جلوگیری از آلودگی و رد و بدل شدن دما است، تعداد درزهای اتصال یک پارامتر منفی می باشد. به همین منظور استفاده از پانل هایی با عرض ۱۲۰ سانتی متر می تواند تا حدودی تعداد این درزهای اتصال را کاهش دهد.

کیان صنعت توکان تولید کننده انواع ساندویچ پانل در ابعاد و ضخامت مورد نیاز شما می باشد. شما می توانید با توجه به کاربری و محل مورد استفاده، ضخامت و ابعاد این پنل ها را مشخص کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده اتاق های تمیز (Clean Room)

تجهیزات مورد استفاده در کلین روم

تجهیزات مورد استفاده در ساخت کلین روم با سایر ساندویچ پانل ها متفاوت است. وسایل و تجهیزات اتاق تمیز باید از نفوذ هر نوع آلودگی و ذرات معلق در هوا به داخل آن جلوگیری کند. همچنین باید در برابر انواع مواد شوینده و ضدعفونی ها مقاومت داشته باشد. تجهیزات کلین روم را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

امکانات هواساز اتاق تمیز
کانال هوا
درب‌ مخصوص کلین روم
لوازم تعدیل کننده صدا
عایق بندی صوتی، حرارتی و برودتی
پس باکس
فن فیلتر
دستمال خاص اتاق تمیز
میزهای کلین روم
دوش هوا
ورق های ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل کلین روم

همانطور که می دانید قیمت ساندویچ پانل کلین روم روی هزینه نهایی پروژه تاثیر مستقیم می گذارد. در نتیجه بهتر است در زمان خرید دقت کافی داشته باشید. اتاق تمیز را باید بر اساس متراژ مکان مورد نظر خریداری کنید. در این رابطه پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، از متخصصان با تجربه کمک بگیرید.

دلیل نوسانات بازار، تغییر نرخ دلار و شرایط تحریم ها نمی توان قیمت ثابتی را برای اتاق تمیز مشخص کرد. به همین منظور اگر قصد خرید این سازه را دارید، با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۱۲۳۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.پ

مجموعه کیان صنعت توکان با توجه به نیاز مشتری، تمامی اتاق تمیز ها را طراحی و تولید می کند. در نتیجه دست شما برای انتخاب باز است و می توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

عوامل موثر بر قیمت اتاق تمیز

عوامل زیادی بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد؛ از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس ورق
  • مواد و عایق مورد استفاده
  • اندازه و ابعاد درخواستی
  • میزان سبکی آن

نصاب ساندویچ پانل کلین روم

نصب ساندویچ پانل کلین روم اهمیت زیادی دارد؛ همانطور که گفتیم تعداد درزهای اتصال این سازه می تواند تاثیر منفی در عملکرد آن داشته باشد. در نتیجه کمک گرفتن از یک نصاب حرفه ای می تواند این آسیب ها را تا حد زیادی کاهش دهد. مجموعه کیان صنعت توکان علاوه بر طراحی و تولید، خدمات نصب نیز ارائه می کند. شما می توانید به کمک نصاب حرفه ای ساندویچ پانل کلین روم، سازه ای با عملکرد بالا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up