ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل محصولی است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تولید شده است. از لحاظ کارایی و کاربرد های فراوانی که دارد جای گزین مناسبی برای مصالح سنتی و قدیمی است، ساندویچ پانل سقفی ویژگی های مناسب و کارامد تری نسبت به مصالح اجری ، سیمانی دارد که از جمله انها می توان گفت که هزینه های ساخت و ساز را بسیار کاهش می دهد نصب و اجرای ان بسیار سریع است .
ساندویچ پانل سقفی به منظور استفاده در سقف پروژه های گوناگون طراحی شده است که در سطح بالایی ساختمان ها قرار می گیرد.

ساختار پنل سقفی

این نوع محصول تولید شده توسط کیان صنعت توکان از دو لایه آلومینیوم و یک لایه فوم میانی تشکیل شده است که هنگام بارش های فصلی لایه فوم میانی ساندویچ پانل نقش عایق صدا را ایفا می کند و از وارد شدن صدای بارش باران به داخل ساختمان جلوگیری می نماید. البته لازم به ذکر است فوم میانی علاوه بر عایق صدا خاصیت های دیگری دارد که از جمله این خواص می توانیم به ضد اسید بودن و ضد آتش بودن اشاره کنیم که در حال حاضر ساندویچ پانل نسوز و ساندویچ پانل ضد اسید نیز با استفاده از این نوع فوم ها به بازار آمده است.

"

مشخصات فیزیکی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نسبت به نوع دیواری از گام های بلند تری برخوردار هستند و یکی از دلایلی که باعث شده است طراحی این محصول به این گونه باشد مسئله درگیر بودن سقف با بارش های فصلی می باشد. فیزیک این نوع از ساندویچ پانل و شیب ملایمی که هنگام نصب ساندویچ پانل ایجاد می کنند، باعث هدایت آب به سمت پایین ساختمان و یا سوله می گردد. البته لازم به ذکر است در کنار ساندویچ پنل سقفی از متریال دیگری به نام فلاشینگ استفاده می گردد. این ابزار که لبه ی ساندویچ پانل سقفی نصب می شود به عنوان آبرو دور تا دور ساختمان از فلاشینگ آبرو مورد استفاده قرار می گیرد.

می دانیم که این محصول انواع مختلفی دارد که هر کدام خاصیت فیزیکی مربوط به خود را داراست که در اینجا به ساندویچ پنل سقفی اشاره خواهیم کرد.

تولید انواع ساندویچ پانل

کاربرد های ساندویچ پانل سقفی

-قابل استفاده در پوشش سوله هاوانبار ها

-استفاده از  پانل سقفی  در کانکس ها

-پوشش سقف های سالن های ورزشی

-پوشش سقف های مرغداری ها و سیلوها

-ساندویچ پانل مخصوص سردخانه،سوله های صنعتی،ویلا های پیش ساخته

 

دلایل استفاده از ساندویچ پانل سقفی

همانطور که می دانید ساختار پانل سقفی بگونه ای طراحی شده است که سازه های مختلف را در برابر رطوبت، سرما، گرما و … محافظت کند. دلیل اصلی استفاده از ساندویچ پانل سقفی، محافظت از سازه در برابر نفوذ آب باران و برف است. اما از دلایل دیگر استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین عایق برای سقف

پانل های سقفی با طراحی منحصر به فرد خود مانع از نفوذ آب به داخل سازه می شوند. برای افزایش مقاومت خمشی، آن را با برجستگی ها و اشکالی هلالی یا ذوزنقه ای شکل می سازند.

قیمت ارزان و به صرفه

قیمت پنل های سقفی مناسب بوده و با توجه به کاربرد و ویژگی هایی که دارد، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

ایمن کردن سازه در برابر زلزله

پنل های سقفی در برابر رانش زمین و زلزله مقاومت بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، وزن بسیار پایین آنها مانع از وارد شدن خسارت زیاد به سازه خواهد شد.

خرید ساندویج پانل رنگی در تهران

ویژگی های ساندویچ پنل سقفی

  • مواد تشکیل دهنده ی فوم میانی پانل که به هسته ی ساندویچ پانل معروف است، از فوم پلی یورتان ، پلی استایرن ، پشم سنگ و پشم شیشه است.
  • بیشترین کاربرد را فوم پلی یورتان دارد که به دلیل ضد حریق بودن ان است.
  • و فولادی که در این محصول به کار می رود فلز اهن است که با روی پوشانده شده است؛ در اصطلاح به ان ورق های گالوانیزه می گویند که این فولاد اهن جای گزین قلع شده است.
  • ورق الومینیوم ، ورق الوزینک و همچنین ورق گالوانیزه ورق هایی هستند که در این محصول به کار می روند خاصیت مهمی که این ورق ها دارند ضد زنگ بودن و مقاوم در برابر خوردگی است.

مزایای دیگر خرید ساندویچ پنل سقفی

  • استحکام و مقاومت بسیار بالا؛
  • قابلیت شستشو بدون زنگ زدگی؛
  • مقاوم در برابر رشد قارچ‌ و علف‌هرز؛
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی؛
  • سهولت در نصب و اجرا در سریعترین زمان؛
  • عایق صدا، حرارت و صرفه جویی در انرژی؛
  • سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف به ویژه مناطق مرطوب و شرجی؛

ابعاد و ضخامت پنل های سقفی

ابعاد پنل های سقفی با توجه به کاربری آنها مشخص می شود. اما در حالت استاندارد هر شیت از پانل سقفی دارای عرض ۱.۰۷ متر می باشد. ۷ سانتی متر آن به صورت اورلپ و باقی عرض مفید سازه می باشد. لازم به ذکر است که گروه صنعتی توکان صنعت تمامی ساندویچ پانل های خود را در طول دلخواه مشتری تولید می کند.

ضخامت پانل های سقفی نیز متفاوت است اما حداقل استانداردهایی دارد. برای کاهش وزن سازه اصولا ضخامت آن را حداقل ۴ سانتی متر و حداکثر ۸ سانتی متر در نظر می گیرند.

خرید ساندویچ پانل سقفی

کیان صنعت توکان تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی در ابعاد مختلف می باشد. این مجموعه با ارسال محصول به سراسر ایران توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان را جلب نماید. شما می توانید برای خرید این محصول و دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۱۲۳۳ تماس بگیرید. 

خرید کانکس ساندویچ پانل از شرکت کیان صنعت توکان

انواع ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل های سقفی بر اساس نوع ورق به کار رفته در ساخت آنها به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند. از جمله انواع این پنل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل سقفی گالوانیزه

این نوع سازه یکی از ارزان ترین و در عین حال پر کاربرد ترین نوع پنل در بازار محسوب می شود.

  • ساندویچ پانل سقفی آلوزینک

این محصول از یک ورق متوسط با روکش آلومینیوم تولید می شود؛ مقاومت این نوع ورق نسبت به سایر ورق های بازار بیشتر است.

  • آلومینیوم

پنل سقفی آلومینیوم به صورت سفارشی و در تعداد بالا قابل تولید است. چرا که این محصول نسبت به انواع دیگر آن قیمت بالاتری دارد.

نصب ساندویچ پانل سقفی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پنل های سقفی، نصب آسان و سریع آنهاست. کافیست این کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید تا در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهد.

استفاده از مواد با کیفیت برای درزبندی و آببندی این سازه اهمیت زیادی دارد. کیان صنعت توکان علاوه بر تولید انواع ساندویچ پانل، خدمات نصب و اجرای آن را نیز ارائه می کند. با استفاده از خدمات نصب حرفه ای این مجموعه، خیالتان از عملکرد و کارایی محصول راحت خواهد بود.

 

نکات مهم در زمان خرید پانل های سقفی

  • در زمان خرید لازم است به ساختار نوع سقف و فاصله بین تکیه گاه دقت کنید؛
  • به ازای هر متر مربع پانل سقفی از یک پیچ گالوانیزه سرمته استفاده کنید؛
  • برای نصب این سازه از پیچ گالوانیزه و سرمته واشردار استفاده می شود؛
  • به رعایت فاصله خالی بین پانل و روی هم قرار گرفتن اورلپ ها توجه ویژه داشته باشید؛
  • حتما برای نصب این سازه از پیچ واشردار استفاده کنید؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up