استفاده از سنگ، سرامیک، آجر نما و… روش های سنتی نمای ساختمان است. امروزه از یک محصول جدید به نام ساندویچ پانل نمای ساختمان، در انواع رنگ ها استفاده می شود. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا بیش‌تر به بررسی این محصول بپردازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل شامل  دو لایه بیرونی از جنس فولاد گالوانیزه و یک لایه میانی از جنس عایق سبک و مقاوم است. از این محصول جهت پوشش دهی در نمای ساختمان استفاده می شود.  

استفاده از ساندویچ پانل رنگی در نمای ساختمان

مزایای زیاد ساندویچ پانل باعث شده است تا از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار باشند. مهمترین ویژگی ساندویچ پانل نمای ساختمان شامل موارد زیر است:

  • به دلیل عایق بودن در برابر صدا و حرارت، باعث صرفه جویی در انرژی و ایجاد آرامش در ساختمان می شود.
  • سرعت اجرای پروژه به دلیل پیش ساخته بودن این محصول بسیار سریع و آسان است. 
  • به دلیل رنگ بندی و تنوع زیاد، نماهای بسیار زیاد و زیبایی را می توان به وجود آورد.
  • جنس این ورق ها از فولاد رنگی می باشد که مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند.

 انواع ساندویچ پانل کدام‌اند؟

ساندویچ پنل‌ها براساس نوع کاربردشان به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند که  نوع خاص دیواری آن به عنوان ساندویچ پانل نمای ساختمان استفاده می‌شود:

ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی برای پوشاندن سقف به منظور جلوگیری از ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان، استفاده می شود. مقاومت این سازه در برابر گرمای خورشید و برف و باد و باران، سبب مقاوم شدن سقف سازه می شود. استفاده از ساندویچ پانل رنگی به زیبایی  ساختمان ها و ویلاها کمک زیادی خواهد .

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از دو لایه ورق فلزی که عایقی از جنس پلی اورتان یا پشم سنگ یا xps میان آن قرار گرفته، ساخته شده است. از این پانل رنگی، به عنوان نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود که با توجه به رنگ و طرح آنها جذابیت زیادی به دیوارها می بخشد. 

ساندویچ پانل رنگی چیست؟

ساندویچ پانل رنگی، همان ساندویچ پانل سه لایه معمولی است که به طور معمول در یک رنگ تولید می شود. اما بنا به درخواست مشتری و همچنین زیبایی و اهمیت دکوراسیون داخلی، مطابق با خواست و سلیقه او در انواع رنگ ها و طرح ها تولید می شود. از ساندویچ پانل رنگی در نمای ساختمان استفاده می شود.استفاده صحیح از پانل‌های رنگی باعث زیبایی بسیار زیاد نمای ساختمان‌ها خواهد شد.

استفاده از پنل های رنگ روشن مثل کرم، آبی، سفید… در سازه های مسکونی، علاوه بر زیبایی و ایجاد شادابی، مانع از جذب نور خورشید و نفوذ گرما به ساختمان و گرم شدن  بیش از اندازه آن  می شود. به طور کلی، استفاده صحیح از ساندویچ پانل رنگی، تأثیر زیادی بر زیبایی و عوامل خارجی مانند جذب گرما خواهد داشت.

طرح ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری نمای ساختمان، در دو نوع رو صاف یا یک رو عاج‌دار ساخته می‌شود. به منظور مقاومت سازه در برابر فشارهای مکانیکی، از عاج های کوتاه بر روی پانل دیواری استفاده می شود.

طرح ساندویچ پانل سقفی

استفاده از ورق شادولاین در تولید پانل های سقفی، علاوه بر زیبایی، باعث افزایش مقاومت پانل سقفی در برابر رطوبت و نفوذ آب باران و برف به داخل سازه خواهد شد. 

ساندویچ پانل رنگی

قیمت ساندویچ پانل

عوامل گوناگون و زیادی بر قیمت نهایی ساندویچ پانل تاثیر گذار نی باشد که مهمترین آنها عبارتند از :

  • نوع ساندویچ پانل 
  • کیفیت تزریق فوم در ساندویچ پانل
  • نوع ورق گالوانیزه 

خرید ساندویچ پانل رنگی

شما می توانید با کیفیت ترین ساندویچ پانل رنگی را از کیان صنعت توکان تهیه بفرمایید. این مجموعه با تولید با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها به کمک آخرین تکنولوژی روز دنیا، اقدام به فروش این محصول کرده است. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با مشاورین ما در این مجموعه تماس بگیرید.

keyboard_arrow_up