آلبوم تصاویر
لیست-قیمت-فوم xps ایکس پی اس-شرکت توکان صنعت

فوم XPS (فوم ایکس پی اس) یکی از مواد پیشرفته و پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز، انرژی و عایق‌کاری است. این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای فوم XPS می‌پردازد.

جهت سفارش میتوانید با شماره ۰۹۱۲۲۴۵۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

تعریف و ویژگی‌های فوم هایxps

فوم XPS از ترکیب عالی ویژگی‌های عایق حرارتی، عایق صوتی و عایق رطوبتی بهره‌مند است که این ویژگی منحصر به فرد، این محصول را از عایق‌های دیگر متمایز می‌سازد. فرآیند تولید این محصول بر اساس تکنولوژی ذوب مواد، مخلوط کردن پیوسته، و تزریق و فشرده‌سازی صورت می‌گیرد.

ویژگی‌های فوم XPS عبارتند از:

– فوم عایق XPS یک لایه فوم عایق است که ساختار آن مشابه فوم‌های اسفنجی، به شکل بافتی تو در تو، فشرده و متخلخل (سلول بسته) است.
– بافت فوم XPS از جنس گرانول پلی استایرن معمولی یا GPPS است و توسط روش اکسترودی با فشار بالا تولید و فشرده می‌شود.

چرا خرید فوم xps جهت ساندویچ پانل

فوم XPS، یک نوع لایه فوم عایق است که بین دو ورق ساندویچ پانل تزریق می‌شود. در واقع، این لایه پوششی از نوع فوم پلیمری اکسترود شده از جنس پلی استایرن است.فوم xps به دلیل وزن سبک و خاصیت عایق رطوبتی بالایی که دارد امروزه جایگزین بسیاری از عایق های ساختمانی شده.خرید فوم xps جهت ساندویچ پانل انتخابی هوشمندانه است، که سبب بالا رفتن کیفیت سازه و منجر به کاهش هزینه های تعمیر و  نگهداری در سالهای آتی خواهد شد.

خرید فوم XPSو ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز

خرید فوم xps یا (Extruded PolyStyrene) و ساندویچ پانل نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز ایفا می‌کند. این نوع فوم از مواد پلاستیکی به صورت متراکم تولید می‌شود و به خاطر خصوصیات منحصر به فردش، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

جنس لایه‌های خارجی ساندویچ پانل از ورق‌های فلزی گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم ساخته شده است و عایق XPS در ضخامت‌های ۲ تا ۱۰ سانتی متر تولید می‌گردد. امروزه به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌های ساخت و ساز در کشور، ساندویچ پانل با فوم XPS بسیار محبوب شده است.

کاربرد خرید فوم xps در ساخت و ساز

فوم xps در عایق‌کاری کف (عایق حرارتی کف)، عایق‌کاری سقف (عایق حرارتی بام)، و دیوارهای ساختمان‌های مسکونی (عایق حرارتی دیوار) و صنعتی (عایق حرارتی سقف سوله) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به خاصیت کاهش جذب رطوبت، فوم XPS به عنوان عایق در مکان هایی با رطوبت بالا، همچون عایق‌بندی کف سردخانه، کاربرد دارد.

فوم XPS با داشتن سه خاصیت عایق حرارت، رطوبت و صوت، و دلیل تمایز آن شده. این خاصیت آن را برای عایق‌سازی ساختمان‌ها و به عنوان عایق کف ساختمان مناسب می‌کند. این فوم قابل استفاده در دیوارهای دوجداره است و مقاومت بالایی در برابر کپک دارد. از این محصول می‌توان در نمای داخلی ساختمان‌ها به جای مصالح مختلفی مانند گچ، کامپوزیت، سیمان، رنگ، سنگ و … استفاده کرد.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل XPS و خرید فوم xps؟

– هزینه نسبتاً پایین: از لحاظ هزینه، گزینه مناسبی است.

– انعطاف پذیری بالا: قابلیت انطباق با نیازهای مختلف سازه‌ها را دارد.

– ایمنی بالا: خصوصیات ایمنی مناسبی دارد.

– نصب آسان: نصب ساده و آسانی دارد.
– وزن سبک: وزن کمی دارد.
– قابل شست و شو: امکان شستشو و تمیز کردن را فراهم می‌کند.
– قابلیت برش آسان: به راحتی قابل برش است.
– قابلیت جذب صدا: قابلیت گرفتن صدای زیاد را دارد.
– ایمنی در برابر زلزله: به دلیل نرمی و سبکی، ایمنی در برابر زلزله را افزایش می‌دهد.
– مقاومت استاندارد در برابر آتش: مقاومت مناسبی در برابر آتش دارد.
– قیمت مناسب: قیمت این فوم کمتر از پلی‌اورتان تزریقی است، با این حال کیفیت یکی می‌باشد.
– مناسب برای مکان‌های مختلف: قابل استفاده در مکان‌های مختلف از جمله کارگاه‌ها، کانکس‌ها، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها.

ویژگی‌های حرارتی و عایق‌کاری فوم عایق xps

استفاده از فوم XPS یا پلی استایرن اکسترود شده،عایق مقاومی در برابر رطوبت میباشد همچنین باعث کاهش آلودگی صوتی، مقابله با کپک زدگی و جلوگیری از نفوذ حشرات می‌شود.
سبک بودن فوم xps ، منجر به کاهش وزن ساندویچ پانل  و سازه و در نتیجه سبکی ساختمان و استقامت بیشتر در مقابله زلزله  می‌گردد.
فوم XPS، با توجه به نیازو موارد مصرف، ممکن است در رنگهای متنوع یا سفید عرضه شود.

این محصول تجزیه‌پذیر است و به همین دلیل به فوم سبز معروف است، همچنین در هنگام تولید گازهای گلخانه‌ای ایجاد نمی‌شود.

فوم XPS به عنوان یک عایق حرارتی عالی شناخته می‌شود. ساختار سلولی بسته‌اش باعث می‌شود که هدایت حرارتی به حداقل برسد، که در نتیجه می‌تواند در کاهش مصرف انرژی در سیستم‌های گرمایش و سرمایش موثر باشد.

موارد مصرف فوم xps به صورت خلاصه

  • فوم های xps قابل استفاده در پوشش نمای ساختمان
  • امکان استفاده از فوم های xps به عنوان عایق سقف های شیب دار و مسطح  ساختمان های مسکونی، سازه های صنعتی و کشاورزی؛
  • قابل استفاده به عنوان عایق دیوارهای دو جداره ساختمان،
  • استفاده به عنوان عایق بیرونی ساختمان؛
  • استفاده به عنوان لایه میانی پانل های سقفی و دیواری؛
  • عایق و در عین حال قالب در سقف های کامپوزیت؛
  • قابل استفاده به عنوان عایق سردخانه های زیر صفر و بالای صفر؛
  • به سبب استحکام بالایی که دارد قابل استفاده در دیوار جداکننده داخلی است؛
  • عایق کف ساختمان، سقف بین طبقات و زیر زمین؛

مواد تشکیل دهنده فوم xps چیست؟

عایق xps از مواد کریستال یا پلی استایرن غیر انبساطی تشکیل شده اند؛ علاوه بر این موارد، در فوم xps گاز های R22، CO2 و یا گاز بوتان یافت می شود. این مواد به صورت اکسترود عمل آوری می شوند؛ به این صورت که دانه های کریستالی ذوب شده و با تزریق یکی از این گازها به داخل آن، فوم xps به صورت ورق هایی با ضخامت های مختلف تولید می شود.

شکل ظاهری این عایق شبیه به لانه زنبور است؛ همین ویژگی سبب شده است تا آب و رطوبت را جذب نکرده و میزان جذب رطوبت آن حدود ۰.۲ درصد باشد. علاوه بر این، ضریب تبادل حرارت و مقاومت فشاری آن به ترتیب برابر ۰.۰۰۳ و ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلو پاسکال است.

به سبب این ویژگی های منحصر به فرد، از فوم عایق xps برای عایق کاری دیوارها، سردخانه ها و سازه های مختلف استفاده می کنند. پلی استایرن اکسترود شده به حفظ دمای داخلی سازه کمک کرده و در نتیجه میزان مصرف انرژی را بهبود می بخشد.

ابعاد فوم xps

عرض ورق‌های تولیدی به ترتیب ۶۰ سانتی‌متر، ۹۰ سانتی‌متر و ۱۲۰ سانتی‌متر قابل تولید می‌باشد و طول آن نیز به دلخواه مشتری تعیین می‌شود. ضخامت ورق‌ها نیز در بازه ۲ سانتی‌متر تا ۱۰سانتی‌متر قابل تغییر است.

کاربرد های اصلی فوم xps

این محصول به دو شکل اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

۱. استفاده در مصالح پیش‌ساخته عایق:

– استفاده در ساندویچ پانل‌ها با ورق‌های متفاوت.

۲. استفاده مستقیم در بخش‌های مختلف سازه:

– عایق کردن فوندانسیون و پی ساختمان.
– عایق کردن دیوارهای داخلی و خارجی.
– عایق خارجی و داخلی کف و سقف ساختمان.
– عایق کردن دیوارهای دوجداره.
– عایق کردن انواع استخر.
– عایق‌بندی خیابان‌ها.
– عایق کردن خطوط ریلی.
– عایق‌کاری نمای ساختمان.

۳- عایق‌کاری سازه‌های صنعتی مثل سردخانه‌ها، انبارها و سوله‌های صنعتی و کشاورزی.

در طراحی سردخانه‌ها، طراحی سیستم کف نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر تحمل فشار ناشی از حرکت ماشین‌های سنگین در سردخانه ها، نقض عایق‌کاری ناصحیح باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شود.

بنابراین، انتخاب عایق و روش مناسب برای عایق‌کاری سردخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عموماً عایق‌کاری کف سردخانه از چند لایه تشکیل شده و بر روی زمین اصلی ساختمان اجرا می‌شود.

این لایه‌ها شامل لایه غیر نفوذپذیر بخار و لایه ضدآب بر روی سطح نهایی، همچنین لایه‌های زیرین که شامل عایق و بتن مسلح است، می‌باشند.

لایه عایق باید دارای مقاومت حرارتی مناسبی باشد و همچنین باید دارای مقاومت فشاری مناسبی نیز باشد. زیرا به دلیل وزن مواد غذایی در انبارها و سردخانه ها، حرکت جرثقیل‌ها و تجهیزات سنگین مانند یخچالهای صنعتی، فشار زیادی به سطح وارد می‌شود و سردخانه در معرض اتلاف انرژی خواهد بود.

در نظر داشته باشید که هزینه‌های ساخت و نگهداری سردخانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در صورت عدم دقت در انتخاب عایق، هزینه‌های اضافی برای رفع مشکلات ناشی از این انتخاب نادرست پیش خواهد آمد.

همانطور که اشاره شد،از جمله کاربردهای عایق XPS می‌توان به عایق‌کاری کف سردخانه‌ها اشاره کرد. ویژگی‌های حرارتی منحصر به فرد این نوع عایق، به‌ویژه مقاومت فشاری بالا و عدم نفوذپذیری در برابر باکتری‌ها و موجودات موذی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای کف سردخانه‌ها تبدیل کرده است. نصب آسان، وزن سبک و مقاومت حرارتی بالا از مزایای دیگر این محصول است که در این زمینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

استفاده از فوم xps در عایق سازی کف سازه

عایق کف ساختمان باید بتواند به خوبی از نفوذ رطوبت به زیر ساختمان جلوگیری کند؛ علاوه بر این عایق کف ساختمان باید بگونه ای باشد که کمترین میزان انتقال حرارت را داشته باشد و در مصرف انرژی صرفه جویی کند. فوم xps یکی از بهترین عایق های کف ساختمان است. این نوع عایق به سبب وزن بسیار کمی که دارد، هیچگونه بار مرده ای را به سازه اضافه نخواهد کرد.

قابل استفاده به عنوان عایق پشت بام و سقف

از کاربرد های دیگر فوم xps می توان به عنوان عایق پشت بام و سقف اشاره کرد؛ یک عایق با کیفیت باید کمترین میزان اتلاف انرژی را در فصل زمستان و تابستان داشته باشد. فوم عایق xps به سبب وزن کم و استحکام بسیار بالایی که دارد، بهترین گزینه برای عایق پشت بام و کف ساختمان است. همین ویژگی سبب شده است تا در زمان زلزله کمترین آسیب به افراد ساکن در سازه وارد شود.

استفاده از عایق xps به عنوان عایق زیرزمین

فوم پلی استایرن غیر انبساطی بهترین عایق برای استفاده در کف زیر زمین است؛ چرا که اجازه نفوذ هوا را به داخل سازه نداده و دمای داخلی ساختمان در هر فصل مطلوب و معتدل می ماند. همین مسئله از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

اثرات زیست محیطی استفاده از فوم xps

فوم پلی استایرن انبساطی یک محصول با مقاومت بسیار بالا است که می توان آن را ذوب کرده و مجدد استفاده کرد. 

علاوه بر این فوم xps به راحتی به حفظ انرژی در هر فصل کمک زیادی می کند؛ همین مسئله سبب حفظ منابع طبیعی و انرژی های تجدیدناپذیر خواهد شد.

اما با این وجود فوم XPS با محیط زیست سازگار نمی باشد؛ به عبارتی پس از مدتی تجزیه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که نوع رنگ به کار رفته در این عایق می تواند محیط زیست را به خطر بیندازد؛ علاوه بر این، روش تولید فوم XPS یا فرایند تولید اکسترود می تواند به لایه اوزون آسیب جدی وارد کند.

مزایای استفاده از فوم xps چیست؟

مزایای این محصول عبارتند از:
۱. نصب و اجرای آسان: وزن کم و سبک بودن آن باعث افزایش سرعت اجرا می‌شود.
۲. عایق مناسب در برابر برودت و حرارت: فوم XPS به عنوان یک عایق مؤثر در برابر برودت و حرارت شناخته می‌شود.
۳. قابلیت تولید به شکل‌های مختلف: پس از ترکیب مواد، مانند خمیر دندان از دهانه‌ی مستطیلی فوم XPS خارج می‌شود و می‌توان آن را به اشکال مختلف تولید کرد.
۴. استفاده از چسب پلی‌اورتان با قدرت متصل‌سازی قوی: در مونتاژ فوم xps، چسب پلی‌اورتان به لایه‌های ورق مانند فوم پلی‌اورتان چسبیده و مقاومت آن افزایش می‌یابد.
۵. استفاده در ساخت ساندویچ پانل دیواری و سقفی: فوم XPS می‌تواند با روکش های ورق آلومینیوم و گالوانیزه به عنوان عنصر اصلی در ساخت سوله، ورزشگاه، کارخانه و ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
۶. ضریب مقاومت حرارتی بالا: مقاومت حرارتی بالای فوم XPS باعث بالا رفتن راندمان مصرف انرژی می‌شود و آن را بهترین گزینه برای محیط‌های دماهای پایین و مرطوب می‌سازد.
۷. مقاومت عالی در برابر نفوذ آب و بخار آب: ساختار سلول‌های بسته در صفحات عایق حرارتی فوم XPS نفوذ هر گونه آب یا بخار آب را غیرممکن می‌کند.

مزایای فوم xps به صورت اجمالی

  1. مقاومت کامل در برابر دما به صورتی که در تابستان از نفوذ هوای گرم جلوگیری کرده و در زمستان از خروج آن جلوگیری می کند؛ 
  2. به دلیل فشردگی بسیار بالای فوم xps به راحتی می توان از آن به عنوان دیوار میانی استفاده کرد؛
  3. جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی، باکتری و همچنین جلوگیری از رشد موجودات ذره بینی به ویژه در سردخانه ها؛
  4. از شعله ور شدن و آتش سوزی جلوگیری می کند؛
  5. مقاومت بالای فوم xps در مقابل جذب آب و رطوبت؛
  6. حمل و نقل بسیار آسان؛
  7. عایق‌کاری عالی فوم های xps ؛ ویژگی‌های حرارتی منحصربه‌فرد این فوم باعث می‌شود که عایق‌کاری بهتری نسبت به مواد دیگر داشته باشد.
  8. مقاومت شیمیایی؛ فوم XPS مقاومت خوبی در برابر اثرات شیمیایی مانند اسیدها و قلیاها دارد.
  9. مانع جذب آب؛ ساختار سلولی بسته فوم XPS باعث می‌شود که به آب نفوذ نکند و از تغییر شکل و ضربه‌ها در معرض آب محافظت کند.

برخی از خدمات ما:

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده سردخانه فریونی
موتور سردخانه|فروش موتور سردخانه
شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده درب های صنعتی سردخانه ها
موتور سردخانه

آیا برای خرید ساندویچ پانل ارزان و با کیفیت، نیاز به مشاوره دارید؟ آیا به دنبال سفارش درب های صنعتی سردخانه و ورق های آلومینیوم هستید؟

نتیجه‌گیری

فوم XPS با ویژگی‌های حرارتی برجسته، کاربردهای متعدد و مزایای زیاد، به یک انتخاب مناسب برای عایق‌کاری در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. با توسعه تکنولوژی‌ها و مصرف پایدارتر، این ماده می‌تواند نقش مهمی در بهبود کارایی انرژی و محیط زیست ایفا کند.

خرید فوم xps (فوم ایکس پی اس) از شرکت کیان صنعت توکان

اگر به دنبال خرید فوم XPS (فوم ایکس پی اس) با کیفیت و مطابق با استانداردهای برتر هستید، شرکت کیان صنعت توکان با تجربه‌ بیش از ده سال در زمینه تامین مواد ساختمانی و عایق‌کاری آماده خدمت‌رسانی به شما می‌باشد.

چرا کیان صنعت توکان بهترین فروشنده فوم Xps است؟

کیفیت بی‌نظیر

ما از تامین کنندگان معتبر و مواد با کیفیت بالا برای تأمین فوم XPS استفاده می‌کنیم تا به شما محصولاتی با کیفیت عالی ارائه دهیم.

مشاوره تخصصی

تیم متخصص و مجرب ما آماده به ارائه مشاوره در خصوص انتخاب بهترین نوع فوم XPS برای نیازهای شما است.

تنوع محصولات

ما محصولات با انواع و ضخامت‌های مختلف فوم XPS در اختیار داریم تا به بهترین انتخاب برای پروژه‌های مختلف برسید.

رعایت استانداردها

تمام محصولات ارائه شده توسط ما با استانداردهای مربوطه سازگاری دارند و به شما اطمینان از کیفیت و عملکرد بهینه را می‌دهند.

فروش فوم xps در تهران

با شرکت کیان صنعت توکان، سفارش فوم XPS به سادگی انجام می‌شود و ما به تحویل به موقع محصولات تعهد داریم.

اگر می‌خواهید فوم XPS با کیفیت و عملکرد برتر را تهیه کنید، با ما تماس بگیرید. ما آماده همکاری در پروژه‌های شما و تأمین محصولات با کیفیت هستیم.

به دلیل وجود فیزیکی دفتر فروش ما در تهران،کیان صنعت توکان جهت فروش فوم xps در تهران، در سریع ترین زمان ممکن خدمات رسانی میکند.

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۱۱۲۳۳

ایمیل: info@tookansanat.com

با کیان صنعت توکان، به بهترین محصولات فوم XPS دست یابید و از کیفیت بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

قیمت عایق سردخانه پلی یورتان حدودأ هرکیلو ۱۳۵/۰۰۰ تومان می باشد.

برای مشاهده انواع محصولات و خدمات ما کلیک نمایید.

قیمت ساندویچ پانل مرغداری

قیمت ساندویچ پانل مرغداری | ساخت ساندویچ پانل مرغداری

خرید وسایل سردخانه-شرکت کیان صنعت توکان

معرفی قطعات سردخانه

پوشش سوله و سقف

پوشش سوله- پوشش سقف- نصاب پانل

شرکت کیان صنعت توکان تولید کننده ساندویچ پانل ارزان

فروش ساندویچ پانل

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده ساندویچ پانل

نصاب ساندویچ پانل

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ارزان

خرید ساندویچ پانل در تهران از شرکت کیان صنعت توکان

انواع ساندویچ پانل

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی در تهران

روش نصب ساندویچ پانل در سردخانه

شرکت کیان صنعت توکان بهترین تولید کننده ساندویچ پانل دیواری

نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up