در این متن، ویژگی ها، کاربرد و مزایای استفاده از ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی را برای شما توضیح خواهیم داد. به دلیل معایب و نقص هایی که مصالح سنتی داشتند، مهندسین با ارائه مصالح جدید و طراحی و تولید آنها توانستند این مشکل را برطرف کنند. این مصالح جدید که پروفیل ساندویچ پانل نام دارد، دارای وزنی سبک و قابلیت نصب سریع و آسان می باشد که در نتیجه، سبکی و استحکام ساختمان را در بر خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا ۱۰ برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی را توضیح بدهیم.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

  1. کاهش وزن ساختمان
  2. مقاومت در برابر زلزله
  3. مقاومت و دوام بالا
  4. عایق بودن
  5. سازگاری با محیط زیست
  6. حمل و نقل آسان
  7. کاهش زمان تکمیل پروژه
  8. مقاوم در برابر رطوبت
  9. مقاوم در برابر آتش
  10. قیمت

یکی از مهمترین عوامل محبوبیت ساندویچ پانل، وزن کم و سبک بودن آنها است. این امر به دلیل کاربرد متریال کم وزن در ساخت آن است.  

کاهش وزن ساختمان

با استفاده از ساندویچ پانل در ساخت دیوارهای داخلی سازه ها، به مقدار قابل توجهی از وزن سازه کم خواهد شد. مثلا دیوارهایی با ضخامت ۵ سانت در مقابل دیوارهایی با ضخامت ۳۰ سانت، از نظر وزنی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر خواهند داشت. کم شدن وزن سازه با استفاده از ساندویچ پانل، باعث کاهش هزینه های ساختمان و پایین آمدن قیمت نهایی پروژه می شود. این موضوع باعث بالا رفتن محبوبیت ساندویچ پانل شده است.

مقاومت در برابر زلزله

ساندویچ پانل ها به دلیل وزن کمی که دارند، در حوادثی مانند زلزله خسارات جانی و مالی  کمتری وارد می کنند. این در حالی است که مصالح سنتی، به دلیل وزن زیاد، در زمان بروز حوادث خسارات زیادی را وارد می کند و هزینه های جبران ناپذیری وارد خواهند کرد. این ویژگی،  مطابق با آیین نامه های نظارتی و اجرایی برای مقاوم سازی سازه ها دربرابر حوادث طبیعی می باشد. 

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی به لحاظ مقاومت و دوام بالا

گرچه ساندویچ پانل از فلز ساخته شده است ولی در برابر رطوبت، کپک، زنگ زدگی و انواع قارچ ها و هجوم حشرات، بسیار مقاوم می باشد. به همین دلیل مصالح کاربردی و قابل اطمینانی می باشد.

عایق بودن، برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

به دلیل استفاده از فوم پلی یورتان در بین لایه های ساندویچ پانل، عایق مناسبی در مقابل هدر رفتن سرما و گرما، صوت، حرارت و رطوبت می باشد. این در حالیست که در مصالح سنتی این ویژگی وجود ندارد. مصالح سنتی به تنهایی عایق مناسبی در برابر گرما و سرما و صوت و….نمی باشند و باعث بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز و هزینه های نهایی ساخت پروژه می شوند.

سازگاری با محیط زیست

در صورتی که این محصول دچار مشکلی شود، به راحتی قابل بازیافت و تعمیر خواهد بود. این مسئله باعث شده تا ساندویچ پانل برای محیط زیست ضرری نداشته باشد. در صورت نیاز، این محصول  قابلیت جابجایی و تغییر کاربری  خواهد داشت. 

حمل و نقل آسان

سبکی وزن این محصول، باعث شده تا حمل و نقل آنها به راحتی صورت بگیرد و تاثیر زیادی در کاهش هزینه حمل و نقل خواهد داشت. امکان ارسال به مناطق دور دست و صعب العبور و نصب راحت آن از ویژکی های این محصول است. 

کاهش زمان تکمیل پروژه

تولید ساندویچ پانل، مطابق با سلیقه و سفارش مشتری انجام خواهد پذیرفت. زمان ساخت سوله، کارخانه، واحدهای مسکونی، آزمایشگاه و…با استفاده از ساندویچ پانل، سرعت بیشتری خواهد گرفت. به همین دلیل زمان اجرا و تکنیل پروژه کاهش می یابد.

خرید پانل سقفی ذوزنقه از شرکت کیان صنعت توکان

مقاومت بالا در مقابل رطوبت

مقاومت بالا در برابر رطوبت را می توان از برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی دانست. همانطور که می دانید این محصول از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق میانی ساخته شده است. ساختار این پنل ها بگونه ای است که از نفوذ رطوبت و آب به داخل جلوگیری می کنند. 

لازم به ذکر است که میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت، به جنس ورق بکار رفته در ساختشان دارد. بهترین و مقاوم ترین نوع ورق ساندویچ پانل را می توان آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه دانست.

در بین ورق های نام برده شده، ورق آلوزینک بهترین نوع ورق در بازار می باشد. ورق آلوزینک بر خلاف ورق گالوانیزه و آلومینیوم در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر است. به همین دلیل از ساندویچ پانل با ورق آلوزینک در شهرهای شمالی و مرطوب استفاده می کنند.

ویژگی منحصر به فرد این سازه بگونه ای است که به هیچ عنوان دچار خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی نخواهد شد. با توجه به این ویژگی ها، از این سازه در کارخانه هایی که حفظ رطوبت در آنها اهمیت زیادی دارد، استفاده می شود. همانطور که گفتیم عدم زنگ زدگی و خوردگی این نوع پنل ها در کاهش هزینه های ساخت کارخانه تاثیر گذار است.

مقاوم در برابر آتش، برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان ساخت یک سازه باید مورد توجه قرار بگیرد، خطر آتش سوزی است. به کمک ساندویچ پنل ها می توان تا حد زیادی خطر آتش سوزی را کاهش داد. این ویژگی مربوط به انتخاب درست لایه فوم میانی است. هرچه کیفیت عایق به کار رفته در بخش میانی با کیفیت تر باشد، احتمال آتش سوزی نیز کمتر خواهد بود.

جنس فوم لایه میانی می تواند از جنس پلی استایرن، پشم سنگ، پلی یورتان و پشم شیشه باشد. از بین موارد ذکر شده، پشم شیشه و پلی اورتان بهترین نوع فوم در برابر آتش هستند. لازم به ذکر است که به دلیل حساسیت زا بودن پشم و شیشه و بروز مشکلات تنفسی و پوستی، در اکثر اوقات از فوم پلی اورتان استفاده می کنند.
فوم با عایق پلی اورتان در دو نوع PUR و PIR دسته بندی می شود که نوع PIR به عنوان عایق نسوز شناخته می شود. به همین دلیل است که در ساخت پنل های مقام در برابر آتش از این فوم در ساختار میانی استفاده می کنند.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی به لحاظ قیمت

در زمان استفاده از ساندویچ پانل، نیاز به استفاده از مصالح دیگر و یا ترکیب با آنها را ندارد. همین امر به میزان قابل توجهی هزینه های ساخت و ساز را کاهش داده و از تحمیل هزینه های اضافی به پروژه جلوگیری می کند.

برای تهیه و خرید ساندویچ پانل با کیفیت، به سایت شرکت کیان صنعت توکان مراجعه فرمایید. این کارخانه با دارا بودن سابقه ای درخشان در زمینه تولید این محصولات، آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد. ساندویچ پانل هایی که در این کارخانه تولید می شود دارای ویژگی هایی همچون دوام بالا و مطابق با استاندارد، تولید و آماده عرضه به بازار میباشد. 

keyboard_arrow_up