تزریق پلی یورتان چگونه انجام می شود؟

تزریق پلی یورتان در محل عایق بندی مورد نظر انجام می شود. اجزاء به طور مستقیم در محل مخلوط می شوند و مخلوط از طریق یک سری حفره به محیط ساختمان تزریق می شود. با گسترش فوم در حین تزریق عایق بندی ساختمان سفت و بادوام می شود.

تزریق پلی یورتان چیست؟

یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از اتلاف انرژی انجام می شود، تزریق پلی یورتان یا polyurethane foam injection است. لازم به ذکر است که نحوه تزریق پلی یورتان در بخش های مختلف سازه متفاوت است. این کار سازه را در برابر انتقال حرارت محافظت می کند؛ از دیگر کاربرد های مختلف تزریق پلی یورتان می توان به سازه های صنعتی، مخازن گاز و لوله کشی ها اشاره کرد. 

انواع پلی یورتان تزریقی  کدام است؟

به طور کلی پلی یورتان یک نوع عایق پلیمر و حرارتی است که انواع مختلفی دارد. از این نوع عایق به شکل های بلوکه، لوله پیش ساخته و اسپری استفاده می کنند. از متداول ترین نوع پلی یورتان که مورد استفاده قرار می گیرد، پلی یورتان ماستیک گرم و سرد است. عایق های پلی یورتان در چند حالت سقف یورتان، پلی یورتان نیمه سخت، نیمه گرم یا منعطف تولید می شوند.

پلی یورتان تزریقی سخت چیست؟

یکی از انواع پلی یورتان تزریقی، پلی یورتان تزریقی سخت است؛ این نوع فوم عایق با فشردگی بالا تولید شده و فرایند تولید آن به گرمای زیادی نیاز ندارد. اگر دانسیته این عایق پایین باشد، می تواند مقاومت زیادی در برابر  نفت و بنزین از خود نشان دهند. استفاده از فوم پلی یورتان سخت منجر به کاهش مصرف انرژی شده و ایمنی سازه را تامین می کند. از دیگر کاربرد های پلی یورتان سخت می توان به صنعت مبلمان سازی، خودروسازی، دکوراتیو و … اشاره کرد.

معرفی پلی یورتان تزریقی نرم 

یکی دیگر از انواع فوم پلی یورتان تزریقی، پلی یورتان تزریقی نرم است. یکی از معایب این نوع فوم، عبور راحت هوا از آن است. فوم پلی یورتان وزن کمی داشته و در عین حال دوام بالایی دارد. دانسیته پلی یورتان تزریقی نرم حدود ۳ تا ۵۵ کیلوگرم بر متر مکعب است. از انواع پلی یورتان نرم می توان به بلوکی، پلی یورتان نرم قالبی و ویسکوالاستیک اشاره کرد.

پلی یورتان تزریقی نیمه سخت

یکی دیگر از انواع پلی یورتان، پلی یورتان نیمه سخت است. این نوع فوم، به عنوان ضربه گیر خودرو و ضربه گیر صنایع ریلی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربردهای پلی یورتان تزریقی چیست؟

پلی یورتان تزریقی کاربردهای مختلفی دارند؛ از مهم ترین کاربرد آن می توان به عایق کاری ساختمان اشاره کرد. علاوه بر این از این فوم در مبلمان سازی، ساخت تجهیزات پزشکی، آب بندی بخش های مختلف، قطعات خودرو، کف پوش و … استفاده می شود.

قیمت تزریق پلی یورتان چقدر است؟

عوامل مختلفی در قیمت تزریق پلی یورتان تاثیر گذار است؛ از جمله این موارد می توان به مواد تشکیل دهنده، برند و کارخانه تولید کننده، ابعاد و نوع آن اشاره کرد. علاوه بر اینها کیفیت محصول تولیدی نیز در قیمت آن نقش زیادی دارد؛ هر چه کیفیت فوم تولید شده بیشتر باشد، قاعدتا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. 

مزایای پلی یورتان تزریقی چیست؟

تزریق پلی یورتان مزایای زیادی دارد؛ اولین و اصلی ترین مزیت آن می توان به جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره کرد. علاوه بر این فوم پلی یورتان تزریقی دوام بسیار بالایی داشته و در مقابل میکروب، قارچ و باکتری مقاوم است. استفاده از پلی یورتان تزریقی برای عایق کردن فضاهایی با ابعاد زیاد و غیر قابل دسترس بهترین گزینه است. از دیگر مزایای این محصول می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و ساییدگی اشاره کرد؛ مقاومت پلی یورتان در برابر مواد اسیدی بسیار زیاد است و دچار تخریب نخواهد شد. علاوه بر اینها وزن بسیار پایین پلی یورتان تزریقی مانع از افزایش بار مرده سازه خواهد شد.

 

معایب پلی یورتان تزریقی چیست؟

هر محصولی علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز می تواند داشته باشد. یکی از معایب پلی یورتان تزریقی، غیر قابل جدا کردن آن از سازه ای است که به آن تزریق شده است. یعنی شما نمی توانید به راحتی آن را از روی سطوح پاک کنید. در نتیجه اگر قصد تعمیر کردن و یا بازسازی بخشی را داشته باشید، کار برایتان سخت خواهد شد. 

از دیگر معایب آن می توان به تولید گاز اشاره کرد؛ زمانی که تزریق پلی یورتان انجام می دهید، گازی از آن تولید می شود که سمی و خطرناک است. علاوه بر این، چرخه بازیافت پلی یورتان طولانی است و در دسته مواد تجزیه ناپذیر قرار می گیرد.

ویژگی ‌های عایق فوم پلی یورتان تزریقی

عایق حرارتی

فوم پلی یورتان به دلیل ساختار سلولی گازی شکل، مانع از هدایت حرارت به بیرون می شود.  از این رو پلی یورتان تزریقی یک عایق حرارتی مطلوب به شمار می آید.

عایق صوتی

با تزریق فوم تزریقی پلی یورتان کم غلظت و باز کردن فوم ها آلودگی صوتی کاهش می یابد. ضریب جذب این عایق برابر با مقدار α = ۰٫۵  می باشد، بنابراین استفاده از آن یک راه حل عالی در برابر سر و صداهای زیاد اطراف است.

 

عایق ضد آب و رطوبت

عایق فوم تزریقی پلی یورتان یکی از بهترین مواد برای نفوذ ناپذیری آب است. علاوه بر آن، این عایق به عنوان یک غشای تنظیم کننده رطوبت عمل می کند و در عین حال ضد آب و بخار نیز می باشد. درجه نفوذ پذیری می تواند با افزایش تراکم فوم و محتوای آن کاهش یابد، بنابراین با شرایط آب و هوایی هر منطقه سازگار می شود.

آتش سوزی

پلی یورتان در همه‌ی شرایط از جمله آتش سوزی ایمن است، چرا که با استفاده از تکنولوژی Synthesia ساخته شده است. از سوی دیگر این عایق تنها یکی از عناصر سازنده ساختمان است به این معنی که آتش سوزی به مصالح سازنده و مواد کاربردی دیگر نیز بستگی دارد.

سلامت

با توجه به خواص هیروترمال، تزریق پلی یورتان مطابق با الزامات و قوانین تضمین کیفیت هوای داخل ساختمان می باشد. یکی دیگر از مزایای بزرگ این عایق در مقایسه با دیگر عایق ها مانند پشم، این است که تزریق پلی یورتان الیاف را آزاد نمی کند و از این رو برای جوندگان، حشرات و دیگر موجودات زنده جذاب نیست.

پایداری

استفاده از عایق فوم تزریقی پولی یورتان باعث کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها می شود و از زباله های آن می توان در ساخت پانل های متراکم استفاده کرد. علاوه بر این سیستم های پلی یورتان CFCs و HCFCs آزاد نمی کنند بنابراین استفاده از آنها برای محیط زیست بسیار مناسب است.

مقاومت مکانیکی

عایق فوم تزریقی پلی اورتان دارای مقاومت بالا در برابر بسیاری از مواد شیمیایی است که در ساخت آن بیشتر از اسیدهای معدنی قوی و حلال استفاده می شود. این عایق همچنین در برابر فعالیت کپک ها نیز مقاوم است و باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود، چرا که بی بو است و  از پوسیدگی حتی در محیط های صنعتی  نیز جلوگیری می کند.

 

چسبندگی

چسبندگی یکی از مزایای رقابتی اصلی تزریق پلی یورتان در مقایسه با دیگر مواد عایقی مانند پشم است که می تواند در ساختمان های مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به خواص فیزیکی آن، فوم پلی یورتان به طور کامل با سطح پوشانده شده سازگار است. این فوم همچنین یک لایه عایق مداوم، پیوسته، محکم است که به طور کامل و بدون نیاز به عناصر کمکی به دیواره های ساختمان می چسبد.

کاربرد

عایق فوم تزریقی پلی یورتان در همه‌ی نواحی حتی در مناطق با دسترسی دشوار نیز قابل استفاده است. این عایق همچنین در تعمیر و نوسازی ساختمان نیز استفاده می شود. شایع ترین استفاده از فوم  پلی یورتان در شکاف های ایجاد شده در نماهای خارجی و تعمیر عایق آنها است.

قیمت فوم تزریقی پلی یورتان

یکی از عواملی که در هزینه نهایی ساخت یک پروژه تاثیر گذار است، قیمت فوم تزریقی پلی یورتان است. این محصول در بازار داخلی در انواع برندهای داخلی و خارجی عرضه می شود. اما اگر بخواهیم عالی ترین برند داخلی این محصول را به شما معرفی کنیم، می توان به فوم تزریقی پلی یورتان کیان صنعت توکان اشاره کنیم. 

قیمت این محصول بی نظیر به ابعاد و ضخامت آن بستگی دارد. خوشبختانه مجموعه کیان صنعت توکان برای جلب رضایت مشتریان عزیز، اقدام به تولید فوم تزیقی پلی یورتان سفارشی کرده است. به این صورت که شما می توانید، در ابتدا از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره بگیرید. آنها با توجه به نیاز پروژه، بودجه و شرایط شما، بهترین نوع فوم تزریقی را معرفی خواهند کرد.

در این رابطه می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۱۲۳۳ تماس بگیرید.

در زمان خرید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه ضخامت ورق کمتر باشد، قیمت قیمت پلی یورتان تزریقی افزایش خواهد داشت.

به دلیل نوسانات موجود در بازار و تغییر قیمت مواد اولیه، نمی توان قیمت دقیقی را برای این محصول مشخص کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت فوم تزریقی با ما تماس بگیرید.

خرید فوم تزریقی عایق صدا

همانطور که از نام این محصول مشخص است، از آن برای عایق کردن یک محیط در برابر صدا استفاده می کنند. به طور کلی فوم تزریقی پلی یورتان به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، در برابر حرارت، سرما و صوت عایق است. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.

امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین منظور استفاده از انواع عایق ها الزامی شده است. فوم تزریقی پلی یورتان، می تواند بهترین گزینه برای عایق کردن یک محیط در برابر عوامل مختلف باشد.

عوامل تعیین کننده قیمت پلی یورتان تزریقی

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا قیمت پلی یورتان تزریقی مشخص نیست؟ این موضوع تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نحوه اجرای عایق پاششی

یکی از اصلی ترین دلایل تغییر قیمت این نوع فوم نحوه اجرای آن در محل است. هزینه اجرای این عایق در پروژه تحت تاثیر شرایط محیطی پروژه خواهد بود. به عنوان مثال سطوح صاف و ناصاف، میزان حرارت محیط و … در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

نوع مواد پلی‌ یورتان

مواد اولیه به کار رفته در تولید فوم تزریقی در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. مجموعه کیان صنعت توکان با به کارگیری با کیفیت ترین مواد اولیه، اقدام به تولید این محصول کرده است.

متراژ دقیق پروژه

به طور کلی هزینه های سرویس و نگهداری از ماشین آلات اجرای فوم پلی یورتان تزریقی بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع عایق برای محیط هایی با متراژ پایین نیز به صرفه نیست. چرا که برای یک فضای کوچک، باید از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و در عین حال گران قیمت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up